Kody kreskowe w działaniach reklamowych
Kody kreskowe wspierające działania reklamowe
W erze cyfryzacji i rosnącej popularności technologii mobilnych, kody kreskowe, a szczególnie kody QR, zyskują na znaczeniu jako skuteczne narzędzie marketingowe. Właściwe wykorzystanie kodów kreskowych w reklamie może znacznie zwiększyć zaangażowanie klientów, a co za tym idzie – efektywność kampanii. W związku z tym warto wiedzieć jak generowanie kodów kreskowych może przysłużyć się działaniom reklamowym konkretnego biznesu.
Przekierowanie na stronę internetową
Przekierowanie użytkowników na określoną stronę internetową, to jedna z podstawowych funkcji kodów QR. Użytkownik za pomocą smartfona skanuje kod, który z kolei automatycznie otwiera link do strony. Taka witryna może pełnić różne funkcje, w zależności od zamiaru reklamodawcy. Może to być strona główna firmy, podająca informacje ogólne o producencie. Kod może przekierować także na stronę danego produktu. Klient może także ujrzeć formularz rejestracji do newslettera, aby otrzymywać dodatkowe informacje o ofercie. Poprzez takie działanie można zdecydowanie podnieść zaangażowanie potencjalnego klienta i przywiązać go na dłużej do konkretnego produktu bądź marki.
Kupony i konkursy
Kody kreskowe mogą również służyć jako cyfrowe kupony. Po zeskanowaniu takiego kodu przy kasie lub w określonym punkcie, użytkownik otrzymuje zniżkę, darmową próbkę produktu, punkty lojalnościowe lub inny prezent. Jest to skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży i lojalności klientów. W takim działaniu sprawdzają się zarówno kody QR, jak i kody EAN.
Jednocześnie taki polski kod kreskowy może mieć drugie dno. Klient otrzymuje pewne profity, ale reklamodawca zbiera konkretne informacje odnośnie zachowań konsumenta. Każdy kod może być unikalny dla konkretnego medium reklamowego, lokalizacji, a nawet indywidualnego użytkownika. To pozwala na śledzenie, które kanały i działania są najbardziej efektywne. Dane zebrane w ten sposób mogą być nieocenione dla optymalizacji przyszłych działań marketingowych.
Interaktywne materiały udostępniane poprzez kody kreskowe
Klasyczna reklama statyczna nie angażuje odbiorcy w szczególny sposób. Może oferować dobry projekt graficzny lub przekaz słownym, ale nic ponadto. Natomiast kody QR dają o wiele szersze możliwości. Jednym kliknięciem przekształcają zwyczajną reklamę w interaktywne doświadczenie. Tworzenie kodów kreskowych lub QR, które powodują otwarcie filmu lub odtworzenie animacji, to zupełnie nowa jakość w materiałach reklamowych. W innej sytuacji taki kod pozwala w prosty sposób uzyskać instrukcję obsługi, która nie musi być drukowana.