Foldery reklamowe i ich najczęstsze błędy
Dobrze zaprojektowane foldery reklamowe
Dobrze zaprojektowane foldery reklamowe to skarb, który nie tylko ucieszy oko, ale również przyciągnie uwagę klientów swoim profesjonalnym wykonaniem oraz czytelnością. Odpowiednie rozłożenie treści oraz grafik wymaga wielogodzinnej pracy, podpartej odpowiednią wiedzą z zakresu projektowania. Błędy niestety pojawiają się i będą pojawiać, poniżej znajdziecie jednak kilka wskazówek, na które powinniście zwrócić uwagę przy tworzeniu swoich projektów. Finalnie konieczny jest wydruk zdjęć Białystok lub całych formatów w postaci ulotek czy katalogów.
Umiar przede wszystkim
Co za dużo, to niezdrowo – to powiedzenie sprawdza się w wielu dziedzinach życia, w tym również i przy projektowaniu. Katalog reklamowy bardzo często jest przeładowany treścią i grafiką, co sprawia, że staje się kompletnie nieczytelny i zbyt męczący. Dlatego już na samym początku warto zastanowić się nad rozkładem poszczególnych elementów na stronie. Czasami lepiej je zdecydowanie ograniczyć, korzystając z innych rozwiązań. Dobrze sprawdza się np. przemyślana infografika, która w jasny sposób zaprezentuje wszelkiego rodzaju dane.
Dobrana kolorystyka
Ogranicz liczbę kolorów. Pstrokaty projekt graficzny jest czasami dobrym rozwiązaniem, który przyciąga wzrok (np. na ulotce), ale w przypadku większych katalogów po prostu się nie sprawdzi. Zdecydowanie najwygodniej ograniczyć wybór i stworzyć projekty graficzne Białystok ze spektrum np. 2 lub 3 kolorów. Coraz częściej można spotkać podobnie tworzone projekty i robią one naprawdę duże wrażenie.
Starannie rozplanowane foldery reklamowe
Dokładnie przemyśl rozmieszczenie poszczególnych informacji. Zastanów się, co najbardziej będzie interesować potencjalnego odbiorcę oraz co dokładnie chcemy przekazać. Studio graficzne będzie mieć zupełnie inne priorytety niż dostawca mebli. Różnić będą się również ich oferty. Czasami przesunięcie jednego elementu z pierwszej na przedostatnią stronę może okazać się strzałem w dziesiątkę. Oczywiście po wcześniejszej konsultacji z klientem.
Na koniec warto dodać, że projektowanie to najczęściej sztuka kompromisu, dlatego nie warto czasami upierać się przy konkretnym rozwiązaniu. Ciężko stworzyć projekt idealny, trzeba jednak pamiętać o tym, by jak najlepiej spełniał swoje funkcje w zależności od przeznaczenia. Warto też pomyśleć, że wybrane elementy można wykorzystać później w innych formatach. Ulotki, taśma papierowa z logo lub długopisy reklamowe wymagają nieco innych elementów graficznych.